Cari Blog Ini

Selasa, 31 Mei 2016

Size, Bentuk Dan Spesipikasi Faraj (Vagina) Wanita


Kejadian faraj seorang wanita berbeza dari segi bentuk, saiz dan kedudukannya. Ada wanita yang mempunyai lubang faraj yang besar, ada yang sedang dan ada yang kecil. Kaum Cina dahulukala menyatakan bahawa saiz lubang faraj boleh diketahui dari saiz mulut wanita. Jika besar mulutnya maka besarlah lubang farajnya. Jika seseorang wanita itu mempunyai lesung pipit itu tandanya lubang farajnya sempit. Ada pula wanita yang mempunyai lubang faraj yang cetek dan ada pula yang dalam. Dikatakan bahawa jika seseorang wanita itu mempunyai mata yang agak tersembul keluar itu tandanya lubang farajnya cetek. Pada zaman dahulu besar, kecil, dalam serta ceteknya faraj amat diambil perhatian kerana dipercayai bahawa faraj yang besar memerlukan zakar yang besar bagi memuaskannya dan lubang faraj yang dalam memerlukan zakar yang panjang. Dari segi saiz biji kelentit pula, ada wanita yang mempunyai biji kelentit yang besar dan panjang dan ia terkeluar dari kelentit walaupun dalam keadaan tidak ghairah. Ada pula wanita yang tersembunyi biji kelentit dan tetap berada di celah kelentit walaupun dalam keadaan ghairah. Ada wanita yang tersembunyi biji kelentitnya apabila tidak ghairah ia akan kelihatan tenggelam tetapi biji kelentit itu keluar dari celah kelentit apabila ghairah. Pada masa sekarang faktor keluar atau tersembunyinya biji kelentit memang diambil perhatian kerana dipercayai bahawa keluarnya biji kelentit maka mudahlah ia dirangsang dan lebih mudahlah seorang wanita itu dipuaskan dalam bersetubuh. Ada pula faraj wanita yang mana bibir dalam sebelah bawah (labis minora) panjang sebelah dan ada juga yang mempunyai bibir dalam sebelah bawah yang panjang kedua-dua belah. Ada yang seolah-olah tiada bibir dalam sebelah bawah. Tetapi setakat yang diketahui perkara ini tidak menjejaskan kemampuan wanita untuk mencapai orgasme.

Bagi sesetengah wanita kedudukan lubang farajnya ada yang menghala ke belakang dan ada pula yang menghala ke hadapan. Perbezaan ini memerlukan suami memilih posisi bersetubuh yang berbeza bagi membantu isterinya agar mudah inzal (orgasme)

Daripada punca-punca Melayu, Cina dan Arab juga telah mencatatkan spesifikasi atau piawaian faraj wanita yang merupakan kualiti yang diidamkan oleh ramai lelaki. Kebanyakan wanita mengatakan piawaian ini adalah untuk keseronokan lelaki semata-mata perlu diingatkan piawaian itulah yang bertujuan untuk membantu lelaki berdayung lebih lama dan bertahan dalam berjimak supaya memberikan kelazatan yang tinggi kepada wanita itu sendiri. Dari punca Melayu, faraj yang baik dikatakan faraj yang mempunyai TUJUH KUALITI RASA iaitu hangat, kering, bengkok, sempit, liat, pejal dan lemak manis berdasarkan sedutan dari jampi-jampi Melayu yang diamalkan oleh kaum wanita zaman dahulu. Bangsa Cina pula menekankan bahawa faraj perlu mempunyai EMPAT KUALITI RASA iaitu sempit, hangat, dangkal dan wangi.Oleh itu bagi mereka yang mahir dalam diagnos bentuk bentuk muka maka mudahlah baginya mengenal pasti sejauh mana bentuk faraj wanita sebenar. Bangsa India pula menekankan DUA KUALITI RASA sahaja iaitu sempit seperti putik bunga kiambang yang mula berkembang dan wangi ibarat bunga lily yang harum semerbak. Bangsa Arab zaman dahulu pula menekankan ENAM KUALITI RASA iaitu tembam (berisi), sempit, kering, lembut, hangat dan wangi. Jika dilihat ketiga-tiga Kaum India,China dan Arab mereka semua menekankan kualiti berbau wangi tetap bagi kaum Melayu faktor kualiti wangi tidak mempengaruhi kehendak batinnya. Oleh itu faraj Melayu berbau bacing pun masih lagi mendapat tempat untuk tujuan persetubuhan. Dicatat di sini mengenai piawai faraj wanita bertujuan untuk menambahkan pengetahuan mengenai citarasa orang-orang dahulukala terhadap faraj wanita. Tidak dinafikan bahawa citarasa itu wujud hingga ke zaman ini. Cuma kadangkala seorang lelaki itu tidak mengetahui apa yang lebih baik bagi mereka dan jika pun mereka tahu pemilihan seorang wanita untuk dijadikan isteri bukanlah berdasarkan kepada piawaian ini. Yang penting adalah menengetahui bahawa faraj yang tidak mencapai piawai di atas adalah kurang memberi kesan positif ke arah kelazatan jimak sama ada kepada suami maupun isteri itu sendiri. Faraj yang besar lubangnya menurut punca-punca di atas adalah sukar untuk dipuaskan. Begitu juga faraj yang agak dalam lubangnya, becak atau sejuk akan mengakibatkan suami tidak tahan lama ketika mendayung manakala faraj yang baunya tidak menyenangkan akan membantutkan atau melumpuhkan berahi suami. Para isteri yang menghadapi masalah mengenai faraj adalah dinasihatkan agar memakan jamu jamu tradisional dan akar-akar kayu serta rajin bersenam.


Lelaki mungkin tidak tahu bahawa bahawa faraj wanita itu adalah berbeza-beza dari segi saiz, ke dalaman, bentuk serta sifatnya. Demikian yang pernah diberitakan oleh orang-orang tua Melayu serta catatan dari punca-punca tradisional Cina, India dan Arab (Islam). Suatu perkara yang menarik perhatian apabila merujuk kepada seksologi Timur adalah lelaki Timur (termasuk Arab) lebih tertarik dan lebih membincangkan mengenai faraj wanita berbanding anggota-anggota jimak yang lain. Sebaliknya di Barat, lelaki lebih tertarik kepada buah dada wanita. Seksologi Timur mengemukakan pelbagai perkara mengenai faraj iaitu ;

LUBANG FARAJ : ada yang sempit sementara ada yang besar. Ada juga lubang faraj yang dalam sementara ada yang cetek serta ada yang hangat dan ada yang sejuk. Tidak kurang pula yang kering dan juga yang becak. Ada pula lubang faraj yang kesat dan ada juga yang licin serta ada pula yang lurus dan ada juga yang bengkok, ada yang pintu farajnya menghala ke depan sementara ada yang menghala ke belakang.

BIBIR BESAR : ada yang tebal sementara ada juga yang nipis dagingnya.
BIBIR KECIL (bentuk seakan Daun Keladi) : ada yang kecil sementara ada yang panjang sebelah. Ada seakan kulitnya menggeleber (macam kena buasir).
BIJI KELENTIT : ada yang yang menampakkan dirinya dan ada yang tersembunyi.


Jika lelaki diberi pilihan maka lubang faraj yang kecil lebih disukai dari yang besar, lubang yang cetek dari yang dalam, lubang yang hangat dari yang sejuk, yang kering dari yang becak, yang kesat dari yang licin, yang lurus dari yang bengkok, yang menghala ke hadapan dari yang menghala ke belakang. Semuanya ini bertujuan agar suami mudah memuaskan isterinya walaupun zakar suami kecil dan pendek ataupun jika suami pula jenis yang cepat terpancut maninya.


Ilmu kelamin di sebelah Asia lebih memilih faraj yang mana tundunnya naik dan bibir luar yang besar serta kelentit yang menonjol keluar dari celah bibir besar. Kewangian bau faraj yang bermaksud bau yang menyenangkan juga merupakan kriteria yang dipentingkan di kawasan Asia. Islam sendiri menyarankan supaya apabila anda telah kering haid membubuh sedikit wangian ke faraj selepas sahaja mandi wajib. Kejadian faraj yang berbeza-beza ini mengakibatkan perlu adanya pelbagai strategi yang perlu dirancang oleh suami ketika bersetubuh dan ini banyak dicatatkan dalam ilmu seksologi.
Oleh yang demikian adalah penting bagi suami supaya mendalami ilmu untuk mendatangi isteri kerana perlulah menggunakan kaedah yang berbeza-beza memberikan rangsangan yang berkesan sebenarnya adalah digalakan oleh Islam. Dari sudut tradisional pula di antara perkara yang perlu dipertimbangkan semasa menyusun strategi itu adalah saiz zakar suami, bentuk zakar suami, ketahanan suami, kaedah merangsang, posisi yang dipilih serta kaedah dayungan. Menurut seksologi tradisi Cina, India, Melayu dan Arab, panjangnya zakar suami menjadi faktor penting dalam memuaskan anda sebagai isteri. Begitu juga besarnya saiz zakarnya. Ini kerana jauh di dasar faraj anda terdapat Batu Meriyan (mulut rahim atau kepala zakar wanita) yang merupakan ibu nafsu perempuan yang sepatutnya dilagakan dengan biji zakar
secara bertubi-tubi semasa jimak. Bagi wanita pula ada yang mempunyai lubang faraj yang cetek dan ada yang panjang. Menurut pengetahuan bangsa Cina, sekiranya seseorang wanita yang mempunyai mata yang agak tersembul keluar, itu tandanya lubang farajnya cetek dan begitulah sebaliknya pula berlaku jika kedudukan matanya agak terkedalam maka dalam lah lubang vaginanya yang memerlukan saiz zakar yang panjang jika ingin memuaskannya.
Seksologi Barat pula menyatakan bahawa faraj wanita terdapat dua tempat yang paling peka kepada rangsangan dan oleh itu rangsangan perlu ditumpukan ke arah itu semasa jimak. Pertama ialah biji kelentit dan kedua ialah G-Spot atau Graffenberg Spot iaitu satu kawasan di Makam Atas faraj yang mana ia adalah tempat berkumpulnya banyak saraf perasa dan kedudukannya pula kira-kira dua inci dari pintu faraj. Anehnya di Barat soal kepentingan berdayung hingga jejak ke Batu Meriyan (Womb Mouth) tidak ditekankan. Dari sudut ilmu tradisional Melayu, pada faraj wanita terdapat dua jenis nafsu yang berbaza iaitu Nafsu Dalam yang meliputi Makam Yang Lima dan Nafsu luar yang meliputi bahagian luar faraj terutama Urat Jarum. Strategi merangsangnya dijelaskan dengan terperinci dalam ilmu kelamin Melayu tradisi. Kesemua ini jika kita amati adalah berpunca dari kesedaran bahawa di faraj andalah memungkinkan tercapainya kenikmatan dan kegembiraan yang amat tinggi pada anda.




Tidak ada komentar:

Posting Komentar