Cari Blog Ini

Kamis, 29 September 2016

Faraj (Vagina) Wanita Dan Rahasianya


Seksologi moden mengenal pasti dua tempat yang penting untuk dirangsang oleh suami apabila berjimak bagi menerbitkan inzal isteri. Ia adalah Biji Kelentit (Clitoris) dan Titik Lazat Cita (G-Spot). Punca tradisi Melayu dan bayan (perincian) jimak cara Islam pula telah merangkumkan Kelentit (Clitoris) sebagai Nafsu Luar faraj sementara G-Spot pula adalah Titik Lazat Cita yang berada di Makam Atas yang hanya merupakan salah satu makam yang kesemuanya berjumlah lima makam. Ini bermakna punca tradisi dan bayan jimak Islam menawarkan kaedah yang lebih menyeluruh lagi dalam usaha memuaskan isteri ketika jimak. Secara keseluruhannya matlamat seorang suami berkaitan faraj semasa jimak ialah menumpukan rangsangan ke TIGA LUBUK RANGSANGAN SEORANG WANITA iaitu ;

1. Biji Kelentit (Kaedah Nafsu Luar)
2.Dinding Faraj (Makam Lazat)
3. Batu Meriyan (Zakar Wanita)
Rangsangan ke Biji Kelentit (Clitoris) tidak digalakkan dalam ilmu kelamin tradisi dan bayan jimak Islam. Tetapi tumpuannya ialah terhadap Urat Jarum (Shaft of Clitoris). Ini dipraktikkan oleh orang-orang Melayu melalui Ilmu Insan. Rangsangan ke Dinding Faraj (dinding atau makam di dalam lubang faraj) adalah merupakan kaedah yang amat berguna bagi memuaskan isteri dalam jimak. Ia dipraktikkan menerusi konsep Makam Yang Lima. Rangsangan ke Batu Meriyan amat popular di kalangan bangsa Melayu zaman dahulu. Anak-anak muda yang mahu berkahwin dinasihatkan oleh guru-guru mereka agar mencari batu itu sehingga berjumpa. Yang tahu mencarinya mungkin berjumpa mungkin tidak. Yang tidak berjumpa mungkin kerana lubang faraj isteri terlalu dalam atau kerana zakar suami pendek. Kaedah yang digunakan untuk mencari Batu Meriyan ialah dayungan ke Makam Tengah (dari makam yang lima) atau ia juga dipanggil dengan nama Pintu Laut.

Ada wanita yang mana inzalnya bergantung kepada rangsangan yang berkesan ke biji kelentit semasa jimak. Oleh itu suami perlulah mempastikannya dan merangsang Urat Jarum apabila isteri sukar inzal. Majoriti wanita akan inzal dan puas dengan rangsangan ke dinding faraj maka gunakan strategi Makam Yang Lima. Bagi lelaki yang agak pendek zakarnya mungkin tidak dapat merangsang Batu Meriyan. Namun begitu cuba dahulu dengan mengubah kedudukan jimak. Batu Meriyan lebih mudah dicapai jika isteri mereggangkan pahanya dan mendekatkan kedua pehanya itu ke dadanya semasa suami berdayung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar